Problémy reťazových rozvodov v motorov BMW
18.02.2019 | Blog
BMW používa reťazový rozvod od nepamäti, až na niektoré výnimky. Vždy bola reťaz považovaná za tú najkvalitnejšiu alternatívu. S rokom 2005 a príchodom motora M57N2 30d 170kW, ale tieto pokojné časy končia. Rozvod je fyzicky identický ako v motoroch s výkonom 160kW, ale pravdepodobne dodávateľ reťazí nedosahuje požadovanú kvalitu. Reťaz sa proste časom naťahuje, čo má za následok výpoveď fungovania rozvodového napínacieho mechanizmu. Motor M57N2 dostal niektoré ďalšie novinky, ako napríklad duté odľahčené vačky, ktoré sú v prípade roztrhnutia rozvodu jednou z najdrahších položiek. Pri roztrhnutí reťaze naráža piest cez ventil až do vačkovej hriadeľe a ohýba ju
Reťaze sú údajne dodávané od viacerých výrobcov, ale ani po pátraní som nedokázal identifikovať, v ktorých motoroch je čo inštalované. Čo je ale realita je naťahovanie rozvodovej reťaze. Tento problém sa vyskutuje garantovane v týchto motoroch naprieč celým modelovým zastúpením BMW
M57N2 - 170kW a 173kW (od r.v. 2005 do cca 2010)
N47, N47N, N47S - 85kW, 105kw, 130kw, 135kW, 150kW (od r.v. 2007 do cca 2014)
N57, N57N, N57S - 150kW, 180kW, 190kW, 225kW, 230kW, 280kW (or r.v. 2008 do cca 2015)
Dôsledky natiahnutia reťaze
- rozvod začína pracovať stále volnejšie až dosiahne limit napinákov
- natiahnutá reťaz zle zapadá do ozubení a obrusuje ich
- pozorovali sme aj brúsenie reťaze o kovové časti krytu rozvodu
- hlavne po studenom štarte je počuť jemné šuštanie
- vibrácie rozvodu, keďže napinák nemá dostatočnú silu a celý systém pracuje v krajnej úvrati
- zvýšené vibrácie a následné pretrhnutie reťaze
- konakt piestu s ventilmi a niekedy aj podľa štastia menšia / vačšia deštrukcia ventilového mechanizmu
Ako problémom s rozvodmi predchádzať
- používanie kvalitného oleja a výmena max. 15-20 tis. kilometrov
- pravidelná kontrola u vyškoleného technika
- výmena rozvodov každých 150-200tis kilometrov (platí pre vyššie spomenúté motory)
- osobne odorúčam občasné používanie preplachov motora. Odskúšaný mám LIQUI Moly Pro Line
- nespoliehať sa na to, že rozvody "vymenil predchádzajúci majiteľ"
Kompletné sady na výmenu rozvodu na našom webe
- obsahujú najnovšiu generáciu napínakov a vodiacich líšt (BMW inovovalo rozvod v motoroch N47 a N57)
- obsahujú všetky tesnenia, nové ozubenia, tesnenia pod vstrekovače atď.
2 až 4 pracovných dní228.00 €Opravná sada na výmenu rozvodu - sada rozvodov BMW M47N M47N2V dodaní rozvodová sada reťazového rozvodu pre BMW motory s kódom M47N a M47N2. Po 25 až 300 tisíc kilometroch sú rozvodové reťaze na motoroch M47N a M47N22 až 4 pracovných dní231.00 €Opravná sada na výmenu rozvodu - sada rozvodov BMW M57N2V dodaní rozvodová sada reťazového rozvodu pre BMW motory s kódom M57N2. Po 150 až 200 tisíc kilometroch sú rozvodové reťaze na motoroch M57N2 (2.5d -145kW,2 až 4 pracovných dní459.00 €Opravná sada vnútorný rozvod - sada rozvodov BMW OE N47 N47NV dodaní rozvodová sada reťazového rozvodu pre BMW motory s kódom N47. Po 150 až 200 tisíc kilometroch sú rozvodové reťaze na motoroch N47 (2.0 d 130kW, 135kW-2 až 4 pracovné dni449.00 €Opravná sada vnútorný rozvod - sada rozvodov BMW OE N57
Fotogaléria
Fotky od zákazníkov / je možné vidieť na maximum vytiahnutý napinák a reťaz zabrusujúca sa do kovových častí motora.