Sada ozubeného remeňa BOSCH - 1.6 TDI, 2.0 TDI, 2.0 TDI 4MOTION
Mechanizmus rozvodu motora je jedným z tých najdôležitejších systémov v spaľovacom motore. Riadi činnosť ventilov, ich otváranie a zatváranie pri prietoku zmesi palivo-vzduch do motora a výukových splodín z motora. Systém je poháňaný kľukovým hriadeľom cez rozvodový remeň, ktorý musí byť konštantne napnutý a správne vedený. To má za úlohu napinák remeňa s napínacou a vodiacou kladkou. Slúži na napnutie remeňa, presné vyrovnanie vedenie remeňa a tlmenie vibrácií v systéme. Nesprávne napnutie sa prejavuje pískaním krátko po naštartovaní (najmä za studena) alebo pri prudkej akcelerácii, silnými vibráciami remeňa a klepaním v hornej časti motora. V prípade veľkej vôle môže dôjsť k tzv preskočenie rozvodového remeňa (motor má potom nepravidelný chod a stráca výkon), alebo dokonca k jeho pretrhnutiu, čo môže viesť k poškodeniu motora. Oprava motora je potom nákladnejšia ako včasná výmena súčasťí rozvodu. Pravidelná výmena dielov pohonného systému ako sú remeň a kladky je doporučená podľa pokynov výrobcu automobilu, maximálne však po piatich rokoch.
vhodné pre:
Model / typ | Obsah | Výkon (k) | Výkon (kW) | Vyrábaný | Kód motora |
---|---|---|---|---|---|
PASSAT (362) 1.6 TDI | 1598 | 105 | 77 | 2010-08-01 - do teraz | CAYC |
PASSAT (362) 2.0 TDI | 1968 | 170 | 125 | 2010-08-01 - do teraz | CFGB, CLLA |
PASSAT (362) 2.0 TDI | 1968 | 140 | 103 | 2010-08-01 - do teraz | CFFB |
PASSAT (362) 2.0 TDI | 1968 | 136 | 100 | 2010-08-01 - do teraz | CFFA |
PASSAT (362) 2.0 TDI 4motion | 1968 | 170 | 125 | 2010-08-01 - do teraz | CFGB, CLLA |
PASSAT (362) 2.0 TDI 4motion | 1968 | 140 | 103 | 2010-08-01 - do teraz | CFFB |
PRE PRESNÉ URČENIE PROSÍM UVEDTE VIN CISLO