Sada ozubeného remeňa BOSCH - 1.2 TDI, 1.6 TDI
Mechanizmus rozvodu motora je jedným z tých najdôležitejších systémov v spaľovacom motore. Riadi činnosť ventilov, ich otváranie a zatváranie pri prietoku zmesi palivo-vzduch do motora a výukových splodín z motora. Systém je poháňaný kľukovým hriadeľom cez rozvodový remeň, ktorý musí byť konštantne napnutý a správne vedený. To má za úlohu napinák remeňa s napínacou a vodiacou kladkou. Slúži na napnutie remeňa, presné vyrovnanie vedenie remeňa a tlmenie vibrácií v systéme. Nesprávne napnutie sa prejavuje pískaním krátko po naštartovaní (najmä za studena) alebo pri prudkej akcelerácii, silnými vibráciami remeňa a klepaním v hornej časti motora. V prípade veľkej vôle môže dôjsť k tzv preskočenie rozvodového remeňa (motor má potom nepravidelný chod a stráca výkon), alebo dokonca k jeho pretrhnutiu, čo môže viesť k poškodeniu motora. Oprava motora je potom nákladnejšia ako včasná výmena súčasťí rozvodu. Pravidelná výmena dielov pohonného systému ako sú remeň a kladky je doporučená podľa pokynov výrobcu automobilu, maximálne však po piatich rokoch.
vhodné pre:
Model / typ | Obsah | Výkon (k) | Výkon (kW) | Vyrábaný | Kód motora |
---|---|---|---|---|---|
POLO (6R_) 1.2 TDI | 1199 | 75 | 55 | 2009-10-01 - do teraz | CFWA |
POLO (6R_) 1.6 TDI | 1598 | 90 | 66 | 2009-06-01 - do teraz | CAYB |
POLO (6R_) 1.6 TDI | 1598 | 75 | 55 | 2009-06-01 - do teraz |
CAYA
|
PRE PRESNÉ URČENIE PROSÍM UVEDTE VIN CISLO